Tryghed og omsorg,
når du mister en kær

Heidi Augustinus Schmidt

Brancheautoriseret bedemand på Fyn

Kan jeg hjælpe dig?

Tøv ikke med at kontakte mig

 

“Den personlige samtale er vigtig for mig.”

Bedemand på Fyn – med ro, nærvær og erfaring

Hos Hjertelig Afsked møder jeg dig med ro og omsorg i livets sværeste øjeblikke. Med ro, nærvær og erfaring hjælper jeg dig gennem de praktiske beslutninger, så du ikke står alene med det hele.

 

Kærlige ord fra de pårørende

Marianne Søderholm - Båring
⭑⭑⭑⭑⭑
"Heidi stod klar kl. 20.00 en fredag aften. Hun var så sød, imødekommende og hjælpsom med alting. Vi fik en rigtig god vejledning til urnevalg, da asken skulle spredes m.m. Vi har kunne ringe og skrive med spørgsmål hvis vi havde behov. Det var første gang vi vi stod overfor et dødsfald og Heidi var en kæmpe hjælp. De varmeste anbefalinger herfra."
Jesper Jensen - Broby
⭑⭑⭑⭑⭑
"Det blev præcist den afsked, at vi ønskede og han havde ønsket sig. Heidi var der vi for os tiltrods for højtiden stod for døren."
Helle Nolte - Bellinge
⭑⭑⭑⭑⭑
Jeg har brugt Heidi Schmidt flere gange, og hver gang har været en rigtig god oplevelse.❤️ hun har stor empati og ved hvad der er brug for. Har styr på tingene. bla. Ved køb af kisten og borrebuket mm. Man kan altid ringe til hende. Hjælper med blomsterne i kirken. Bestiller tid til urnenedsættelse. Mm. En Hjertelig afsked kan varmt anbefales.
Jenet Helvig Lovenes - Munkebo
⭑⭑⭑⭑⭑
"Heidi har været en stjerne i en meget mørk tid🌟 Jeg kan ikke takke hende nok."
Helle og Bo Iversen - Odense
⭑⭑⭑⭑⭑
"Der var så meget professionalisme over hele forløbet. Hele familien kan varmt give Heidi de bedste anbefalinger."
Inger Munk Ravn - Harndrup
⭑⭑⭑⭑⭑
"Heidi er meget professionel og god til at vejlede, når man har mange spørgsmål."
Lisbeth - Dalum
⭑⭑⭑⭑⭑
"Heidi har empati og klarer hele processen med begravelse og urnenedsættelse på sin egen stille, rolige og fine facon. Det har været trygt at have Heidi til at stå for min fars begravelse."
Dannie Riis - Assens
⭑⭑⭑⭑⭑
"Yderst kompetent hjælp og rådgivning. Vi har desværre haft brug for Heidi's hjælp 2 gange inden for kort tid, og vi må sige at vi har været meget tilfredse. Vi har kun rosende ord og vil til enhver tid anbefale Heidi."
Naja Johansen - Pårup
⭑⭑⭑⭑⭑
Midt i en stor sorg var Heidi en stor støtte og hjælp Hun lytter- rådgiver og har tiden til dig/os. Både før-under og efter bisættelse har Heidi været til rådighed
Jørgen Lassen Nagel - Skibhuskvarteret
⭑⭑⭑⭑⭑
"Jeg er blevet behandlet rigtig godt fra start til slut. Der var god service, tydelig kommunikation og stor forståelse i en svær tid. Kan varmt anbefales."
Lene Drejergaard - Middelfart
⭑⭑⭑⭑⭑
Som nære pårørende, ja så kom vores første behov i livet til at behøve hjælp fra en bedemand - jo, pludselig også til os. Vi har altid vægtet værdien i at støtte lokalt, hvor vi bor og hermed også benytte vores lokale erhvervsdrivende. Derfor faldt det os naturligt at henvende os til Bedemand Heidi Schmidt. Heidi Schmidt levede til fulde op til vores behov for respektfuld hjælp, støtte og vejledning midt i vores sorg, der var fuld af mange opgaver og beslutninger indenfor få dage. Vi oplevede, at hun simpelthen bare levede op til sine egne værdier og kunne møde os der, hvor vi nu var, og guidede os nænsomt igennem det hele. Vi vil hermed gerne videregive vores varmeste anbefaling af Heidi Schmidt.
Tine Hansen - Pårup
⭑⭑⭑⭑⭑
Meget dygtig bedemand - de bedste anbefalinger herfra! Vi havde et supergodt samarbejde med Heidi i forbindelse med min mors pludselige dødsfald. Heidi er meget empatisk og indlevende. Heidi kunne med sit stille og rolige væsen skabe fuld tillid og tryghed og lede os igennem en svær og uoverskuelig tid. Heidi var god til at tale med min far, som lider af demens - som en ekstra gratis service hentede Heidi min far i sin flotte rustvogn og kørte ham til kirken. En meget smuk gestus. Heidi fremstod også med stil, professionalisme og respekt ved bisættelsen.
Berit Hansen - Fredericia
⭑⭑⭑⭑⭑
Heidi er fantastisk, varm, empatisk og en kæmpe hjælp i en svær tid, da min mand og børnenes far var gået bort. Hun kunne enkelt og nemt hjælpe os med at træffe de rigtige valg for os. Superdygtig og ansvarsfuld. Hun har mine varmeste anbefalinger.
Berit Hansen - Fredericia
⭑⭑⭑⭑⭑
Heidi er fantastisk, varm, empatisk og en kæmpe hjælp i en svær tid, da min mand og børnenes far var gået bort. Hun kunne enkelt og nemt hjælpe os med at træffe de rigtige valg for os. Superdygtig og ansvarsfuld. Hun har mine varmeste anbefalinger.
Tina - Næsby
⭑⭑⭑⭑⭑
Virkelig sød bedemand ❤️ Virkelig glad ved, at jeg valgte Heidi som bedemand. Hun var så sød at snakke med og har gjort hendes arbejde til UG. Kan virkelig anbefale hende ❤️
Camilla Skelmose Esbensen - Pårup
⭑⭑⭑⭑⭑
Den største tak. Jeg stod i den tragiske situation, at jeg skulle sige endeligt farvel til min lille søn, da han var dødfødt. Jeg kontaktede Heidi, og jeg har kun modtaget den største omsorg og hjælp. Heidi har taget sig af alt det praktiske, så jeg har kunnet koncentrere mig om sorgen, og hvordan jeg ønskede begravelsen af min lille dreng. Hun er meget forstående og giver én al den tid, som man har brug for. Hun har været en kæmpe hjælp i alt det kaos, der følger med i sådan en situation. Hun har rigtig gode alternative løsninger til traditionelle kister/urner, når det nu er et meget lille menneske, som man skal sige farvel til. Jeg valgte en lille hvid “filttaske” med blå blomster på, som min søn kunne blive puttet i. Heidi har også hjulpet mig med at få taget aftryk af hans lille fod og hånd, så jeg kan få lavet smykker med hans hånd/fod aftryk. Heidi har også fuld forståelse for, hvis man ikke er i stand til at føre alle samtaler i telefonen, så nogle samtaler bliver derfor over SMS eller e-mail. Jeg kan kun give mine varmeste anbefalinger og et kæmpe tak til Heidi.
Forældre til Camilla Skelmose Esbensen - Pårup
⭑⭑⭑⭑⭑
Vores datter mistede sin lille søn, og vi deltog som forældre både i samtaler og begravelsesceremonien. Heidi er en fantastisk og empatisk bedemand, der var eminent til at få vores datter til at finde ro i alle praktikaliteterne og føle efter - og hun gennemførte den smukkeste uformelle begravelsesceremoni med med en smuk vuggevise, det smukkeste sommerfugledigt og et meget smukt afsluttende vers/digt ligeså. Vi var 100% trygge med Heidi hele vejen og vil helt sikkert, når den tid kommer om forhåbentlig rigtig mange år, anvende hende igen.
Ulla Christensen - Sanderum
⭑⭑⭑⭑⭑
Virkelig god service, behagelig, naturlig og omsorgsfuld.
Rikke Borup - Korsløkke
⭑⭑⭑⭑⭑
Jeg kan kun give Heidi min varmeste anbefaling. I forbindelse med min fars begravelse mødte vi en utrolig empati og professionel støtte, som gjorde en stor forskel for os midt i sorgen. Alt blev håndteret med stor respekt og værdighed, og vi følte os holdt i hånden gennem alle de praktiske beslutninger. Det har givet mig den ro, vi havde brug for. Tak for jeres store hjælpsomhed.
Dorthe - Sanderum
⭑⭑⭑⭑⭑
Vi kan kun give de allerbedste anbefalinger til Heidi. Fra første kontakt blev vi mødt med varme, omsorg og en ægte menneskelig forståelse i en meget svær tid. Heidi guidede os trygt gennem hele forløbet, forklarede alt roligt og tydeligt og var altid tilgængelig, når vi havde spørgsmål eller brug for støtte. Der var fuld gennemsigtighed omkring prisen, ingen overraskelser undervejs, og vi følte os i trygge hænder hele vejen igennem. Heidi hjalp os med alt det praktiske og gjorde processen mere overskuelig og værdig. En bedemand med både hjerte og faglighed – vi er dybt taknemmelige.
Sidsel Gaarde - Odense C
⭑⭑⭑⭑⭑
Det var en meget god oplevelse, da Heidi fra Hjertelig Afsked hjalp os, da vores mor døde. Heidi var lyttende, praktisk, professionel og meget empatisk. Det var meget fint, da vores mor blev sunget ud. Vi blev hjulpet hele vejen igennem. Ved dødsfaldet, til bisættelsen og også her efter med de praktiske ting. Vi kan kun sige tusind tak for det fine arbejde.
Ulla Jensen - Agedrup
⭑⭑⭑⭑⭑
Kan kun give de bedste anbefalinger til Heidi. Når man står i en svær tid, og alt føles som kaos, kan man være sikker på, at man får støtte, råd og vejledning, både før, under og efter bisættelse/begravelse. Vi har tidligere brugt Heidi, og måtte lige lede efter hende, nu vi havde behovet igen, da hun nu er startet selvstændig. Tak, Heidi, for din fantastiske måde at være på.
Torben Borg - Asperup
⭑⭑⭑⭑⭑
Heidi var en god støtte og ikke mindst praktisk ankerpunkt i forhold til vores mors død og bisættelse. Alt forløb perfekt, der var styr på tingene og vi er meget tilfredse! Kan kun anbefales herfra.
Mette Vig - Bellinge
⭑⭑⭑⭑⭑
Nærværende, tog os på flotteste måde igennem nogle svære dage. Til rådighed, og hjalp med spørgsmål og praktiske ting.
Adrian G. L. - Odense
⭑⭑⭑⭑⭑
Jeg vil gerne give den største anbefaling at bruge Hjertelig Afsked. Ikke mindst stor tak til bedemanden Heidi, der satte alt ind på at hjælpe mig og os, da vil fik brug for hjælp til min lillesøsters meget uventede død og bortgang. Vi kontaktede Heidi, der kunne se os cirka én time efter, vi var på sygehuset til et sidste farvel til min søster. Da vi ankom hos Heidi i Vindegade, hvor Hjertelig afsked holder til, som jeg følte en ro og tryghed, trods dyb sorg, gav Heidi sig tid til at lytte og være 110% til stede, og hun fik klaret alt vedr. min søsters bisættelse og mindehøjtidelighed. Jeg og vi kunne bare møde op hos kapellet, hvor det skulle foregå. Heidi står klar til at hjælpe mennesker i sorg som os, på den mest personlige og rolige måde, man kan tænke sig. Endnu engang kæmpe tak til En Hjertelig Afsked og Heidi, en hilsen af de store til Isabella, som mødte op og var min livline ved bisættelsen i kapellet.
Anni Hansen - Odense
Tusind TAK 🦉🐦‍⬛❤️🥰🦋😴 Vi mødte Heidi på Hospice Fyn til en samtale, fordi min mand var død - - - og hvilken samtale! Heidi gjorde det til noget rart midt i sorgen! Så blid, omsorgsfuld, accepterende overfor vores ikke helt almindelige ønsker, gav plads til både sjov og alvor - Jo, det var virkelig en Hjertelig Afsked vi fik med min Mand. Tusind TAK for det, Heidi.

En smuk og personlig afsked

Når vi mister en, vi har kær, kan alt føles uoverskueligt – særligt de mange praktiske beslutninger, der følger med.

Hos Hjertelig Afsked er jeg her for at støtte og vejlede dig gennem hele forløbet – med omsorg, nærvær og respekt for både afdøde og dig som pårørende.

Jeg tror på, at enhver afsked bør afspejle det liv, der er levet. Derfor tilbyder jeg skræddersyede løsninger, hvor vi sammen finder den rette måde at sige farvel på. Hvad enten det er en traditionel ceremoni i kirken, en borgerlig bisættelse eller en særlig mindehøjtidelighed, hjælper jeg med at skabe en smuk og værdig ramme omkring dagen.

Blå rustvgn placeret foran hvid kirke

Hvordan kan jeg støtte dig?

Jeg hjælper dig med planlægningen af ceremonien, valg af kiste eller urne og alle de praktiske beslutninger, der følger med – så du kan føle dig tryg gennem hele forløbet.

Læs mere om, hvordan jeg kan være ved din side.

Mine ydelser

Sammen finder vi de løsninger, der passer til dig og din familie:

  • Planlægning og rådgivning – Jeg guider dig trygt gennem alle valg og muligheder.
  • Kiste og urne – Et bredt udvalg af klassiske og personlige løsninger.
  • Blomster og dekoration – Vi skaber en smuk og stemningsfuld ramme om afskeden.
  • Musik og mindeord – Valg af salmer, sange og personlige taler.
  • Transport og ceremoni – Jeg sørger for det praktiske omkring forløbet.
  • Dødsannoncer og tryksager – Hjælp til annoncer, sanghæfter og mindekort.

Som bedemand ved jeg, at ingen afsked er ens. Derfor tager jeg mig tid til at lytte til dine ønsker og behov, så vi sammen kan skabe en afsked, der føles rigtig. Uanset om det er en enkel ceremoni eller en mere personlig markering, er jeg her for at hjælpe dig hele vejen.

Brug for en bedemand?
Picture of Heidi Augustinus Schmidt
Heidi Augustinus Schmidt
Bliv ringet op